Tuesday, November 23, 2010

Arash en la cuna.

Hej hej hallå alla trogna och otrogna läsare!
Idag, så har det varit en väldigt härlig dag i skolaan. Vi började dagen med att åka in till mysiga Palma där vi tillsammans med våran godhjärtade spanska lärare skulle visitera en keramik studio. Det var kul, vi fick till och med göra egen keramik, då vi gjorde en krubba till skolan. Arash, Sponge Bob, ett spöke, en random kille med turban och en present var bara några utav dom som fanns med.. Efter ett par glada timmar så bjöd vår fröken oss på en donut, så man tackade och mumsade i kylan. Sen så tog skoldagen slut, och som alltid så har ju jag, Saga, elgitarrs lektioner och det har kommit en ny elev till klassen! Själv hade man ju hoppas att en snygg, ung, elgittarande spanjor skulle börja men nej nej. Nya eleven heter Pep och är närmare 80 än 50. Han har till och med en liten el gitarrs samling som han visade för mig och min lärare på bild. Han har beställt en special gjord elgitarr i guld för mer än 1000 euro, och idag så hade han med sig sin "Elvis Presley" gura. Vitt och guld säger jag bara, vitt och guld.
Sen så åkte jag in och kollade lite på Lanvin kollektionen, eller, det som var kvar av den. Hittade inget, det var väldigt utplockat. Och nu sitter jag här och har gått ut och powerwalkat lite! :D Älskar det verkligen, blir så sjukt lycklig av att gå brevid havet med musiken dunkande i öronen. Tillsammans med ett par rump skor = PERFA

Nu ska jag väl glo lite på Mad Men, fast Simpa Limpa har ockupperat soffan och tv'n..

Vi börjar bakifrån med bildernaa..

Laura målade..


Lanvin for H&M öppning


Mumma


Sponge Bob och hans snigel


Arash i krubban och Jesus


En taliban med turban och present (inte alls en liten bomb)


Maria och en "Bonde söker fru"


Hela krubban


Här satt vi och skapade


Titta va' seriös man kan vara! Lyssnar noga..



Där man slängde in olydiga barn



Mallorcas (?) äldsta olivträd


Yaay vi åker buss

Jah.

Go natt och sleep tight!

No comments:

Post a Comment