Thursday, November 18, 2010

En indian på stan

Ohh det känns så bra o vara tillbaks med bloggandet igen :D
Nu ska vi försöka ta igen det också så jag tänkte bara berätta lite om vårat random äventyr i fredags. Efter lunchen så skulle los guiris åka in till stan och intervjuva en levande staty, ni vet en sådan som brukar vara utklädd och bara stå helt blixtstilla och sen när man lägger lite slantar i byssan så börjar den röra på sig eller skrämmas. Men i detta fall var det ingen levande staty som stod blixt stilla utan en riktig SHOWMAN! Det var riktigt kul att intervjuva honom men svår att förstå för om man frågade han en enkel fråga så svarade han med sitt filosofiska tänkande osv hahah. Jag har faktiskt själv alltid undrat varför dem brukar stå som levande statyer. Denna man gjorde det för kul skull och för att representera sina mexikanska rötter. Egentligen är han en Personal Trainer och sen så var det även han som startade en slags "hoppa från höga höjder" shower på ett vattenland som vi har här, Western Water Park. Jag höll till att vara kamera man och Saga fick intervjuva honom eftersom vi var tvungna att prata på spanska. Innan vi mötte upp honom så träffade vi även en tysk flygvärdinna som var lite bortkommen som vi fick hjälpa. Efter att vi var klara med intervjun så skulle jag och Saga gått på en konst utställning som L's föräldrar höll i. Men när vi kom till galleriet fanns ingen där, vilket det skulle ha gjort. Minst våran klass skulle ha funnits där. Så vi skulle ringa upp våran lärare, Sagas mobil var urladdad men det visste vi, jag hade min mobil med mig vilket var jätte bra meeeeen så hade den inga pengar kvar på kortet. Så vi gick till en telefon apparat och stoppade in några mynt för att försöka ringa men det var helt omöjligt och så komplicerat, så vi hade inge val kvar än att åka tillbaks till skolan med buss. När vi var på skolan igen ringde vi vår fröken och de var kvar i stan så jag och Saga fick sluta för dagen, någon timme tidigare än vad vi skulle :D
-Guiri Style!
Vi var så trötta på buss så vi gick in igen till stan och som tur var så hade vi båda på oss våra rumpskor, Saga i sina MBT haha den första tonåringen som klirrar runt i sånna och sen jag i Reebooks variant (dem från reebooks rump reklam). Vi kollade ruunt i affärer och strosade på stan, och det viktigaste inköpet som vi skulle införskaffa var ROSA tuggummi för lite foton som vi skulle ta. Först hade jag frågat i en liten kiosk vid skolan "tienes Hubba Bubba" men det var ganska så obegripligt för spanjorerna/indierna att förstå så inget tuggummi fann vi där. Men så gick vi in på varuhuset El Corte Ingles där vi hittade något sorts tuggummi så jag gick till kassörskan och frågade om tuggummit var rosa. Hon tittade på mig som jag vore knäpp och svarade med självklarhet att det var rosa. Jag förstår henne, det var ju en ganska så random fråga egentligen men om man behöver rosa tuggummi så vill man ju ha det... Fast sen så visade det sig att det inte var rosa :/ utan vitt med små prickar i som såg lite små shabbigt ut.

Vi snakkes :)

No comments:

Post a Comment