Sunday, November 28, 2010

Jul, jul strålande jul

Ååh! Det är 27 dagar tills julafton! :D
Första advent är det idag också! Yay!
Och juste, det är Saga som skriver!

Känns som om jag inte skrivit på evigheter, men jag skrev faktiskt ett ytte pytte litet inlägg igår! Men nu ska jag berätta om vad jag har hittat på de senaste dagarna

Fredag:
I skolan så gjorde vi inte så mycket. Vi hade en rättegång, jag var "the bad guy" som hade snott dvd filmer och Laura var domare. Det hela var hysteriskt roligt för vi alla gjorde sådana bloopers hela tiden, och tack och lov så blev det hela inspelat! så om ni har tur kommer det upp på bloggen ;) Sen så jobbade vi med vårt mode reportage som också kommer på bloggen inom en snar framtid! Efter skolan så åkte jag hem och lallade runt för att sedan åka till Porto Pi för att träffa människor som skulle fira en viss Victor. Så vi lallade runt på ppi i vad som känns evigheter för att sedan alla 33 stycken åka SAMMA buss och komma på SAMMA tåg = omöjligt.. Vissa tog en annan buss men tillslut så var vi alla i samma stad i alla fall. Efter en liten mörk och lång promenad så såg vi fyverkerier. Och det var V's föräldrar som hade fixat det! Allt var så fint, dom hade satt upp massor med tält som vi skulle sova i och en stor bonfire (brasa) med stolar runt och det var ljusslingor i träden och det fanns en bbq buffet och tårta och en studsmatta, haha! Mysfaktorn slutade fungera för att den var för hög. Det hela kändes som nyårsafton, det fanns till och med som små nyårstutorna. Så det var dans/studsmatte hoppning/sjungande av musikaler/ätning av mat/bras mys ända tills 5.30 för mig. Bilder kommer imorrn eller i övermorrn..

Lördag:
Sen så blev det två timmars sömn för att sedan vakna i ett blask blött tält och sätta på sig våta converse. Och då hade V's familj gjort i ordning varm choklad! Det hela kändes nu som en skidresa. Sen så skjutsade hans mamma mig och några andra underbaringar till tågstationen där min mor körde ner oss till teatern. Och det var också såå kul. vi hade cheerleader nummer och sången + dansen gick finemang! Sen så tog jag bussen hem för att äta lunch och se på ett Mad Men avsnitt. Och efter lunch runt 3 tiden så deckade jag framför tv:n och sov ända tills 8 imorse. Men nu är jag pigg och fräsh och ska ta en liten durre för att känna mig ännu fräshare. Och ikväll ska jag gå på en jul konsert med A! Mys, har aldrig varit på en faktiskt ^^


Första ljuset tändt!

Söt hund med söt berlock


Stor mysig frukost

Med American pancakes

Och min favvo toast!

Igår när jag gick till busshållsplatsen så tog jag lite bilder på vilken julestämning det är i staden! Titta bara alla palmer!



Och varje jul så sätts olika slags gatu belysningar upp i olika former runt hela staden och i resten av alla byar! ybermysigt!


Här hålls det på att sättas upp i full fart


Fick skavsår av mina converse som blev väldigt leriga och nu ligger i tvätten!

Juleklem till er alla!

2 comments:

  1. ser ut som jag ska kräkas eller något vid frukosten.. du hade ingen mer fördelaktig bild där jag ser mer normal ut eller där jag inte alls är med?!

    ReplyDelete
  2. Haha, tessi, du ser kanske ut som om du ska kräkas, men du är en ruskigt snygg kräkande tess!

    ReplyDelete