Thursday, November 25, 2010

Slapsgiving!

Hallå!
Idag så har det varit en härlig och rätt så lugn torsdag. Men inte vilken torsdag som helst, utan Slapsgiving! Den högtid som borde firas lika mycket som julafton, eller i alla fall nästan. Ni ska få se reglerna till det hela senare i inlägget också. Jag valde Nick som offer, och oj oboy det var lyckat! Man ska slå till när han som minst anar det, för att bli skrämd och överraskad är halva grejen! Vi stod i en korv kö och Nick pratade om att bröden inte var öppnade och BAM så slapade jag till. Det gjorde dock inte ont, men han blev väldigt överraskad. Efter det så sprang jag och hämtade gitarren för att sjunga min egna version av "You just got slapped". Det blev lyckat. Sen så har jag och Laurita hållt på med bloggen och skaffat reklam som ni kanske har märkt! Under dagen så har det sett lite halvdant ut, men nu har vi börjat få till det. Sen så har jag varit ute och motionerat. Och det var det.
Imorgon är det fredag! Och jag ska fira en Victor som fyller år då. Det ska bli göj!

Här är "Slap" reglerna på Engelska:

1. Pick a friend to slap.
It got to be a friend, preferably a friend you know can take it. You can NOT pick a friend who has allready picked you.

2. Tell him/her prior to the slap. Tell him or her that you are going to slap him/her before the end of Slapsgiving.

3. The mind game.
Slapsgiving is a mindgame. Give the victim hints that reminds him/her of what's to come. Make the hints more frequent the closer to the slap it gets. To sneak in the word"slap" in conversations now and then is an elegant way of doing so.

4. The slap.
The slap is all about surprise and shock. Pick your moment wisely! The force with which the slap is given is entirely up to you.

5. Sing "You just got slapped". A bonus is to (or have someone to) accompany with an instrument.
For you who don't sing, just play the song loud on Youtube (link below, lyrics in discription).

6. (New) The Slap Commissioner.
If there are any disputes between slapper and victim they can (in concent) select a Slap Commissioner. The Slap Commissioner is authorised to solve disputes how he/she sees fit, however can NOT override above rules.

The date of Slapsgiving is November 25, 2010.
(Yeah that's right Robin! The U.S. date!)


Och här är sången!

2 comments:

  1. Nick måste vart typ bästa offret! själv missa jag slapsgiving *snyft... klem på er :P

    ReplyDelete