Thursday, December 9, 2010

Här är lite bilder från sista dagen, igår, i Barcelona. Vi var kulturella och gick till vackra Sagrada Familia. Den fantastiksa kyrkan som Gaudi designade. Helt otrolig. Den började byggas för lite mindre än 100 år sedan, och den är fortfarande inte färdig. 8 av 18 torn har byggts och min far gissar att den kommer att vara färdig när jag fyller 30. Ett tag till alltså. Det var helt underbart väder och jag svettades med enbart 1 (!) hoodie som ytterkläder. Och efter den kulturella visiten så åkte vi till flygplatsen och väntade där ett tag för flyget var försenat med någon timme så vi strosade runt bland Massimo Dutti och Zara. På flyget så skulle jag lyssna på lite musica, men då upptäckte jag att min ipod inte var på plats. Trodde att den hade ramlat ut från väska på flygplatsen. Så det blev lite sorgligt. Men sen visade det sig att den låg i min andra väska. :D När vi hade landat och packat upp så började jag genast julpynta mitt rum. Några spikar på väggen och två ljusslingor blev det.

Idag så har jag haft en slapp dag, igen. Lallade runt i skolan, målade keramik, sjöng lucia, ja, det var det. Sen så har jag bakat och lite annat, och ska nu äta och plugga lite.

Klem!



Trång julmarknad


Hunk


Som blir glad av sockervadd


Och ser ännu hunkigare ut


Catalanerna tycker det är jätte kul med bajsande människor. Man hittade dom från reklam kampanjer till t-shirtar och julkrubbemänniskor.


Byggställningarna finns kvar



Google earth/maps var ute och fotade




Crepes med nutella!


No comments:

Post a Comment