Friday, December 31, 2010

En dramatisk dag med hårda andetag

Morron Morron allesammans!
Oj vilken dag vi var med om igår och därför har jag inte orkat skriva om den tidigare än nu.
Halv tio igår drog svenska mafian iväg för en bergs "promenad" som en del kallade det. Det var samma runda som Saga drog med sin släkt på och likaså våra tjejkompisar från Swea som kom hit under lovet och som även för första gången testat på vandring, jag säger bara en sak och jag har gått en del vandringar i mina dagar
- Vilken HARD CORE (!!!!) vandring det var och jag tycker synd om er tjejer som fick en sådan tuff!
Idag har jag sådana smärtor och haltar runt som en liten gumma, knappast med en utsträckt kropp. Saga kunde hänga med på hela vandringen igår för hon blev jätte dålig och man kan ju säga att man var bara lite lite avundsjuk på henne som låg och sofftade hemma medan man själv slet för livet upp för bergen och ner.
När vi äntligen nått huset där vi skulle äta en härlig lunch som två små gubbar lagat ihop åt oss insåg vi att en hund saknades, min älskade Rolle! Åh herre gud vilken kallabalik det blev i stämningen då. När man äntligen vi sätta sig och vila var det bara att ge sig ut igen och springa i bergen och leta efter hunden. Flera utav oss var ute och letade och ropade på Rolleman och med tiden insåg man att han aldrig kommer till en och oron bara svepte över mig och tårarna började spruta ut. Jag bara såg min dag framför mig hur den skulle sluta. Senast man såg honom under vandringen var att han sprang efter ett får i närheten utav huset och därmed försvann han, totalt. Men tillslut när jag precis är på väg att ge upp hoppet kommer några fram till mig och säger "Simon har hittat Rolle!" och bakom dem ser jag Simon och bara det gjorde mig så otroligt glad att jag börja grina ännu mer av lycka och sedan bakom kommer mamma med Rolle i famnen men det var knappast så att han fattat vad som hade hänt, lika tjurig som vanlig var han men det gjorde ingenting, jag är så tacksam över att jag fick en välbehållen hund hem och Simon Sagas broder vart DAGENS HJÄLTE.
Laura



ödsligt för trädet på berget

The Pink Lady

Här tvärar vi genom helvetets väg

The Champions

Om ni ser det lilla lilla huset där i bergen
så var det vårt mål och på denna bild ser man att det är en bra bit kvar
, stackars oss : (

Världens sötaste små kockar

Från oss alla till er alla,
ha ett riktigt gott nytt år : )



1 comment:

  1. haha! ja den "vandringen" var inte att leka med!! Men det var det värt när man kom till huset med de gulliga farbröderna! :) thhihi

    ReplyDelete