Sunday, December 12, 2010

Från Lidingö till California till terroatack!

Oh vilken mysig dag jag hade igår då jag fick träffa så många härliga vänner :). Eftersom det var min sista dag i Sveariket så började jag dagen med att handla lite på Ica. Smör i mängder, ballerina kakor, godis, godis, godis, bearnaise sås på burk, skagen, bröd osv. åkte ned i resväskan. Alltingen så är det vi som är knäppa eller så är det Spanien som har brister? Sedan vart det en liten snabb fika i Fältan och sen var det dags att bege sig till Lidingö for the first time! När vi åkt över bron in till den främmande orten fann jag det....
-så exotiskt!
Hört så mycket om det och så och nu fick jag uppleva det också.
-Nähh, så var det inte. Jag åkte dit för att äta en härlig klassisk Mallorca lång lunch ( sådana luncher går man inte miste om trots man är i Sverige ;) hemma hos Orreborre :D den gamle guirin! Och där innanför dörrarna stod två guiris till! Kimmie och Freddie :D också gamla Mallorca Guiris. Under La Casas tak befann sig det gamla Mallorca gänget samlade igen fast i fel land. Sedan efter härliga klassiska 5 timmars lunch bedrog jag och OrreBorre oss in till stan för att träffa ytterligare gamla godingar all the way from the old days in Cali! Amanda, Joe, Ida och Elisabeth :D. Vart en liten middag på Friday's, ytterligare en klassiker! Super KOSELIGT! Sen vart det dags att åka hem och medan jag och Orre väntade på att bli hämtade så knallade vi runt på Stockholms gator istället för att stå och huttra under Svampen. Och vet ni vad :O, utan att vi visste vad som hade skett såg vi avspärrningen och poliserna efter ett terroatack där i krokarna :O som ni säker läst om nu i tidningarna. Japp, där befann vi oss typ en någon timme efter smällen, lite små läskigt tänk om var där tidigare och såg hela händelsen. Men jag fick reda på vad som hade hänt där inte först idag när jag landat på Mallorca. För när vi var där så skulle vi passera avspärrningarna fast vi frågade först polisen om de gick men endast personer som befann sig inom den kunde ta sig ut och så frågade vi honom om vad som händer men han bara "Jag vet inte" och bara det sa ju att det var något allvarligt. Men men Thank God we're still alive ännu en dag. Det var också en massa skrot raggar bilar som var ute och fräste som bara kom från nowhere? Skumt.
Jag kom i alla fall hem i skinnet och med ett super sug på att packa resväskan :/ nähh. Och sen kom taxin och hämtade oss 4 på morgonen riktigt plågsamt och sunkigt. Man känner sig så äcklig och illamående när man reser så tidigt tycker jag. Super förkyld har jag också blivit, är ju inte så van med minus grader :P. Och det blev ett rena helvete på flyget. Fick ett sådant lock för öronen, kändes som om något bara pushade något in i öronen och bara tryckte på och så blev jag typ halv döv och kunde nästan inte höra mig själv när jag pratade, super obehagligt. Började faktisk grina för att jag blev så rädd. Plus det så kom flygvärdinnan och tryckte på med några ord så att min skräck blev ännu värre :O "Det är jätte farligt att flyga när man är förkyld, trumhinnan kan sprängas", lugnade hon mig med. "Tack flygvärdinna", tänker jag bara :Dkling* "Känner mig ytterst mycket bättre". Men här sitter jag nu och hör ljud omkring mig :) min första tanke när jag började höra om grejer som kan sprängas i öronen var "oh herre gud, tänk att inte höra något :O så hemskt ingen musik eller kunna snacka!". Min lille syrras tankar var "Oh va coolt om hon blir döv då måste man snacka teckenspråk".
Aja, som vanligt då rå' "Mycket kan hända under 24 timmar". Jag han äta hamburgare två gånger i två olika länder under innan det hade passerat ett dygn.
Men godnatt på er så säger jag krya på mig till mig själv och ska försöka vila upp mig så att jag i alla fall kan stå och mima till the big show tomorrow!



Da Crew

Alltid redo för lite pulka!
Och påklädd ska man allt minsann vara ; )



No comments:

Post a Comment