Saturday, December 25, 2010

Ho Ho Ho

Hej hej blogga'!
Igår var det svensk jul afton, no shit sherlock.

Idag är det engelsk/spansk jul afton.

Igår så började dagen med att jag och Laurita blev väckta av tre små syskon. Mysigt.
Sen blev det julaftons frukost med gröt och mys. Sen så lallade man runt och vi filmade ett nytt projekt ;) Sen så gjorde vi lite juliga saker för att sedan klä upp oss och se på Kalle Anka (!). Dock inte live, utan inspelat från 2006 tror jag.. men men. Sen så kom lite gäster från Svergie, som tidigare var Mallorca bor. Kul att träffas igen! Tomten kom till och med. Sen så blev det julbord med alla 32 gäster och 8 hundar. Gott och bra. Och efter det så samlades vi alla i vardags rummet med öppna brasan och julgranen för att öppna klapparna! Många fina klappar blev det för oss alla. Efter klappöppnande så körde vi juldans i hela huset. Alla sjöng och hoppsade/sprang/höll i varandras händer och det var göy.

Sen så bestämde sig jag och lukis för att ta ett dopp i poolen. Men innan det så ringde jag och Laura runt till personer vi ville önska en god jul :) Många blev väldigt överraskade och glada.

Sen så blev det bastu bad för mig och Lulu, och senare lite kurra gömma för alla barnen.

Och efter det så sattes en film på och den somnade jag till. Så jag vaknade upp ensam i tv-rummet, och drog mig själv till sovrummet. Men när jag hade lagt mig till rätta med PJ'n på så kunde jag inte somna. Från the living room så hördes skratt, piano, saxofon, trumma och dragspel. Och då var det ju bättre att sitta och skratta och vara vaken i the living room med company, istället för att ligga vaken ensam i sängen. Så jag satte mig upp och smög iväg till live musiken och skratten kl. 2 på natten. Efter alla hade gått och lagt sig så var det bara jag, Lukas och Simon kvar och vi bestämde oss för att sova i biblioteket. Sims somnade snabbt men jag ich lukas pratade hela natten lång (tills 8n på morgonen). Vi var ltie i köket och natt åt, lite i biblioteket, och hamnade till sist i vardagsrummet på soffan där.

En lyckad jul allt som allt!

Tack


Jag ville ju vara ren och fin, men den blåa biten av håret fick ej blötas!



Jultomten var en succe!






Om ni zoomar så står det Blond Guiri på pepparkakorna!


Julbadet!


No comments:

Post a Comment