Tuesday, December 14, 2010

Lackade Naglar

Som tjej måste jag säga att det finns inge roligare än att handla nya nagellack i alla sorters färger och nyanser. Och jag har alltid varit flitig på att ändra färg på naglarna många gånger i veckan, förr kunde jag byta altingen en gång per dag eller varannan. Men man har börjat bli lite lat nu :/. Efter att ha sett Beyonce i glammiga scenkläder och så blev jag så inspirerad med allt glitter så jag glittrade till mina naglar lite. Först tog jag ett lager underlack och doppade direkt i pulver glitter innan lacket torkat. Sedan tryckte jag lite försiktigt på nageln så att glittret skulle fastna ordentligt och sen sopade med en bomullstuss bort allt glitter som blivit över på nageln. Och för att det ska hålla längre tog jag två lager överlack nagellack, tips- Ta ett överlack som du inte är så rädd om för risken är att det kommer glitter sen på penseln. Nu är bara frågan om hur länge det kommer att hålla (?). Men fint blev det, perfekt typ till en kväll som nyår ; ).
Godnatt snyggingar, imorrn blir det skola! : D blir faktiskt glad att komma tillbaks till rutiner, man ruttnar lätt bara på att gå och dega hemma.
/Laura

Bild från Weheartit.com
En annan kul grej man kan göra med naglar också är att lägga Minx på. Fast det får man göra på salong då. Då kan man få spegelblankt guld eller silver eller något häftigt mönster eller om inte bilder på din älskling som Katy Perry har dekorerat sina naglar med.

No comments:

Post a Comment