Friday, December 31, 2010

Sagas 2010 I Ord

Åh herre gud, har det redan gått ett HELT år?
Ja, tydligen.

2010 har för mig varit det bästa året i hela mitt korta liv. Det finns verkligen inget jag ångrar utöver det, utan allting är perfekt!

Jag tycker vi tar 2010 från början till slut..
  1. I januari så fyllde Laurita och Freddy år. Högtiden San Antonio firades med djävular som sprang runt med eld och fyverkerier som vi såg från ett träd.
  2. I februari så träffade jag Lk, och blev störtkär. Spenderade även Alla Hjärtans Dag med Robin, haha. Jag och Laura praoade som stylist assistenter. Jag åkte till österrike och åkte skidor med nära och kära. Jag gjorde även en bodypainting på K. Vi fick våran hund Mio. Och min mac dator kom!
  3. I mars så hände det inte så mycket, jag hängde med longboardare och följde med roban vart han än drog.
  4. I april så kom Life in i mitt liv. Vi firade även påsk i bunyola (där vi är nu) och åkte till barcelona.
  5. I maj så hjälpte jag K med en viktig sak i hennes liv. Jag firade både min brors och min födelsedag. Jag träffade Lk efter 2 hela månader, men har varken träffat honom eller pratat med han sen dess. Klassen åkte på skolresa till London och hade det kul.
  6. I juni så hade vi en Grease musikal. Vi hade hejdå middag för klassen. Nästan alla skulle flytta och det var hur sorgligt som helst. K, freddy, roban, alex, nape och orre skulle lämna oss. Skolavslutningen var bara ett enda stort gråtkalas. Snyft. Jag åkte till stockholm med mina kusiner för att se det kungliga bröllopet, och vi blev intervjuade av Mark Levengood. Sen åkte jag iväg till USA med EF för att surfa i en hel månad.
  7. I juli så var jag nästan hela tiden i California, Long Beach. Jag träffade massor av underbara människor och var på platser man bara drömt om. Helt klart den bästa månaden i mitt liv. När jag hade kommit hem till Mallis så kändes allting onödigt och fånigt, jag ville bara tillbaka till amerika.
  8. I augusti så var jag förmestadels i Sverige med mina kusiner på västkusten. Vi hade kul som alltid. Sen var jag på fotbollsfest på värmdö och fick träffa Robin efter 2 månader. Sen så var jag på vårat sommarställe och där tältade jag och Malin. Vi gjorde även en så himlans rolig båttur. Minne för livet. Blonde Guiri skapades.
  9. I september började skolan igen. Stranden besöktes fortfarande. Jag och Laura åkte till Oslo ensamma och hade det Göy. Vi åkte även ensamma till Stockholm en weekend. Jag var på min andra longboard tävling. Jag började spela elgitarr istället för klassisk. Jag började på drama skola, Centre Stage, och träffade massor av underbart folk, och en utav dom var Alex.
  10. I oktober så började vädret bli mer höstigt. Halloween firades som spansk matador med spjut i magen. 3 tjejer jag och Laura träffade i USA kom ner på höstlovet och vi hade det kul.
  11. I november så fortsatte ju höstlovet. Det var även samtidigt släkt träff, och jag fick tillbringa tid med min kära Matilda/Kusin/BFF. Fick även träffa släktingar jag inte visste fanns, som jag nu har kontakt med. Jag körde paintball för första gången. Alex blev min pojkvän.
  12. I december så var jag Lucia. Jag var med i tidningar och tv. Jag åkte skridskor två gånger. Jag var i barcelona och såg Lady Gaga. Matilda kom ner och praoade. Vi hade det jätte kul. Som alltid :'D. Jag färgade håret blått/grönt: Jag åkte till Zurich och St. Anton för att åka skidor och träffa Valluga. Jag har haft en helt underbar jul här i bunyola med nära och kära. Och framförallt, ett helt fantastiskt slut på ett helt fantastiskt år.
Våren med Robin var hur kul som helst. Vi gjorde så spontana och helt utomordentligt roliga saker. Det var den bästa våren någonsin.
Sommaren i USA var en helt otrolig upplevelse. Både att "lära" sig att surfa, prata med söta amerikaner, träffa roliga norrbaggar och svennar (samt spanjorer, italienare och finnar), och besöka platser som Hollywood, Las Vegas, Universal Studios och Six Flags. Det var den bästa sommaren någonsin.
Hösten här på Mallorca har aldrig varit roligare. Har träffat fantastiska personer och gjort as kuliga saker. Det var den bästa hösten någonsin.
Vintern med nära och kära kunde inte ha blivit bättre. Alex. Matilda kom ner i en vecka. Skidor och Bunyola. Kan det bli bättre? Svar: Nej. Det var den bästa vintern någonsin.

2010, du har varit det bästa året någonsin.

No comments:

Post a Comment