Monday, December 20, 2010

St. Anton a.k.a Winterwonderland

Efter det två timmade tåget så kom vi fram till underbara St. Anton!

Winterwonderland. Snö, restauranger, barer, shopping, skidåkning!

Efter en kort promenad så kom vi fram till Hotel Valluga. Jätte gulligt verkligen (:
Ingen annan än vi bor på hotellet, så lite spooky är det på kvällen. Jag tror att det spökar, men, har inte sett någon gast än. Vi får la' se ;)

Så, glada som vi var så gick vi och åt pizza, för att sedan slumra in i en god natts sömn.




Glada barn


St. Anton är så himlans mysigt!
Det finns en huvudgata med en del hotell, restauranger, affärer och barer, och det är "centrum". Sen om man går tre minuter ifrån huvudgatan så kommer man fram till Valluga.



Idag så vaknade vi runt 8-9 och klädde sakta på oss skidkläderna, för att sedan lunka till Hotel Montana där vi åt en stressfri frukost. Klockan var bara 10 nånting men ändå så var vi de sista i hela matsalen. Efter en lugn frulle så hyrde vi skidor och sen skulle vi börja åka, men Simon måde inge bra så han och mamma gick tillbaka till hotellet. Simon började redan må dåligt i lördags med feber och allt. Så jag och far min åkte upp på alptopparna för att slingra sig ner för berget. I början var jag så sjukt rädd och feg och osäker och paranoid. Så fort jag hörde ett "svisch" bakom mig så trodde jag att nån skulle köra på mig. Har aldrig varit så kass som jag var då. Men efter en schnitzel lunch i backen så kändes allt bra igen, och i slutet så var jag tillbaka till "gamla vanliga" jag på skidorna. Skönt.

Sen så kollade jag och pappa i lite affärer på vägen till Valluga, men inget blev köpt. Sen så blev det film tittande och snart ska vi väl bege oss ut i byn igen för att äte lite kvällsmat.




1 comment:

  1. Gött Saga! men kom och åk med oss den 1-9 här i swe ist! :D

    ReplyDelete