Tuesday, December 21, 2010

Svisch unt svash in da sne

Hallo hallo meine flitige läshare,
Oooh sehr fantastich morgen mit skis unt eine kleine hot choklade. Sehr gut.
Meine deutch ich schön. Ja, naturlich.

Det är ungefär så mycket "turk tyska" jag kan. Men, ska faktiskt lära mig språket, även om det inte är det vackraste, så kan jag inte vara i ett tyskpratande land cirka en gång i månaden utan att kunna kommunicera.

Idag så har det varit en strålande dag, än en gång. Det började med lite skidåkning i det underbara vädret, och idag så har det varit början på en skidtävling, eller idag så har lokala locos och proffsåkare åkte och vissa blev kvalificerade till morgondagen då den stora tävlingen är. När man stod och kollade på fartdårarna så dunkades det ut hög och dansbar musik och man kände nästan för att köra en liten snygg moonwalk i pjäxorna. Tävlingen gick ut på att vara snabb samt hoppa lite i backen. Kul.

Sen blev det lunch på samma ställe som igår, mys och gott. Och efter ännu lite skidåkning så åkte vi ner till byn/staden där jag och min mor gick och kollade nya skidkläder. De jag använder nu är icke mina, utan min mors jacka och nån annans byxa. Så, vi tänkte festa loss med ett par egna! Det blev svart tight bralla och en snygg blå/grön (min favvo färg om ni inte redan har märkt det.. ^^) sweet jacka. Gilla gilla.

Och nu ligger vi här, jag och simpson, med varsin dator i knät. Jag bloggar och simon spelar spel på facebook medans han trycker i sig M&M's. Mor och far är och gör nått annat, dom sitter troligtvis i baren och after skiar. Nu ska vi titta på någon lägenhet! Hej så länge.


Fatti och Mutti



Huvudgatan


Skidtävlingen





Sims och Paps


Vi var med på deras TV


Fika lite i backen



Ser rätt så många år äldre ut, närmare 30 år äldre än 5 år äldre


No comments:

Post a Comment