Tuesday, December 28, 2010

We R back


Här sitter jag nu och håller på att återuppleva bloggen igen och som jag lovade er kommer ett litet nytt inlägg om dagarna här. Men jag höll nästan på att glömma bort mitt löfte jag skrev förut, ni anar inte hur mycket som händer här tjugofyra sju! Igår gick vi en liten sväng i bergen, trevligt var det! Och sedan blev det lite käk på en mallorqinsk restaurang och nu ska jag berätta en story om detta berg vi befann oss på. Det var även ett slott som vi klättrade upp till, och den var en gång i tiden med om ett krig mellan kristna och muslimer. Plötsligt lyckades de kristna fånga muslimerna tror jag om det inte var tvärtom, och brända upp dem på bål :O!! Bålet var där restaurangen ligger idag. Familjen som äger restaurangen har ägt den i samma släkt namn i under 800 år :O!!! Ah that was the story.
Jah sen så idag har vi tillbringat våra timmar i en frisör salong :D igen i flera timmar som sagt. Lukas kom ut med lila hår fast han hade planerat ha det blått, men jag kan säga en sak, det blev super coolt på gossen! Och även vår kompis Emma hakade på trenden med färglada toppar och det blev rosa för henne, super fint : )
Klem klem

Godmorron grannar, hur står läget till?

Här ska det bli blått!

No comments:

Post a Comment