Saturday, December 11, 2010

Wihoo

Hiya!
Gissa vem som jag ska dela säng med inatt? Min underbara kusifin, Mimi! Hon anlände idag från goa gubbarnas stad och jag åkte och hämtade upp henne med mor min efter Centre Stage (drama lektion). Träffade Alex, som jag nu inte sett på en vecka eftersom att han inte kunde ses igår, och det var ju kos (:

När vi stod och väntade på flygplatsen kom även min morr morr från inglaterra. Och om någon timme kommer moster med man, kusiner och mormor att äta middag här hemma, så det blir väldans mysigt!

Efter vi hade hämtat upp mimi så åkte vi inte till Santa Catalina med mamma och åt en god lunch på en ny öppnad krog, med namn wasabi. Mest sushi, men eftersom att varken jag eller min kusin äter det blev det någon nudel wok! mumma. Sen så gick vi lite längre ner på gatan in i bar/caféet Havanna, där det var en slags "utställning" med olika udda designers pryttlar och kläder. Kul men vi köpte inget, utan tog istället en mumsig carrot cake ute i det 22 gradiga vädret. Helt fantastiskt varmt, det känns som om vi har hoppat från hösten till våren, vintern har fortfarande inte kommit. Efter ätandet så gick vi in till staden där vi kollade i alla affärer, skrattade och pratade tills det blev mörkt och vi åkte hem till min lilla bukt. Och snart ska vi äta lite middag och lördagsmysa!

Så hiimlans glad och lycklig, allt är helt underbart! :D

Taha yay wihoo, tjolahopp.


Den enda fina bilden på oss!


Catalinas huvudgata


Ja, här äter vi carrot cake och langar lite små läskiga blickar (i alla fall den dära saken med svart scarf och väldigt brunt hår, soon to be blått)


På caféet, design utställningen :)


Lauras papi och en annan svensk skulle ut och ta en liten raggartur i skönheten från Las Vegas


Skulle ta en gullig och fin bild på oss två, men, ja, det gick ju som det gick. Glada är vi i alla fall (:


När vi hoppade av bussen så var himlen i en grön/blå nyans, precis den jag ska färga mitt hår i! It's a sign.. Men på bilden ser det bara blått och suddigt ut. Attans.

No comments:

Post a Comment