Sunday, January 16, 2011

BURN BABY!

Feliz St. Antoni,
ännu ett helgon som firas i Spanien, vart två denna vecka, haha. Här ska det firas för varje helgon och ikväll var det för helgonet Antoni även så kallad "Djurens helgon". Idag kan man nämligen ta sina djur till kyrkan och så kan de bli välsignade och döpta, super gulligt. Men mina hundar fick stå över. Man kan säga att detta är som Maj brasan i Sverige. Man gör upp en stor brasa i kvarteret och alla grannar samlas och så grillar man och myser. I vårt kvarter är det till och med så sattsigt så att det är Live koncert också ;). Men det var lite random musik val ikväll, det började med spanska yo yo gatumusik till medeltids röj musik till Iyaz?
Vi hade det i alla fall väldigt mysigt :) och jag kan fortfarande höra musiken ute ifrån.

God natt, imorgon är det en ny vecka med nya tag, usch gillar inte alls men ändå rätt så OK med mig för att för mig blir det bara två skoldagar! Yeay, och på torsdagen är det ännu ett helgon som ska firas så då kommer det vara en massa gratis koncerter i stan, dock kommer jag att missa det. Men vad gör det när man är i Venecia!
/Laura


Ser jätte hemskt ut tycker jag...

En liten Kråka som sitter och huttrar



No comments:

Post a Comment