Monday, January 24, 2011

En heldag i Götlaborg! (aka goa gubbarnas stad)

Hallå! Ligger här i Sthlm nu, berättar om söndagen imorrn, och lördagen nu!
Jag vaknade upp i den vackra staden (som jag nu är kär i) och morgonfrosten var så fin och krispig. Det knastrade så vackert under fötterna när man tassade fram på snön. Först så åkte vi till en ishall där min älskade Mimi är tränare på lördagar! Så, jag stod "amaazed" och kollade på. Efter det så drog vi oss in till centrum! Gud va vi var nervösa/glada/sajkade/hyper/paranoida haha. Vi gick lite i affärer o sånt, men allt vi kunde tänka på var hur vi skulle göra överraskningen.

Överraskningen var att Matilda (och jag) skulle fika med våran syssling och hans "koolare" (blandning mellan polare och kompis) Robin. Men, Gustav våran syssling, visste inte att jag skulle vara där. Så, jag skulle sitta på övervåningen i en soffa med ryggen mot trappan och vänta. Medans Matilda skulle säga hej och beställa fika och småprata. Sen så skulle dom gå upp och BAM så var jag där!

Vi gick till Espresso House en halv timme innan de skulle komma, så att vi var säkra på att vi hade bord (brukar alltid vara fullt). Så vi väntade i 20 minuter och tadaaah! En soffa fanns ledig. Matilda gick ner och beställde fika till mig medans jag satt och gömde mig med en burka. Sen så fick jag ett sms av Matilda "Dom är här". Snacka om kuul. Älskar överraskningar. Så jag satt och väntade på att dom skulle beställa o så. Gustavs födelsedag skulle vara i dagarna så Matilda sa att hon hade sin present på övervåningen, och att hon hade tagit ett bord. Sen så gick de tre göteborgarna upp och snacka om att Gustav blev överraskas och chockad haha. Såå kuul. Jag och Matilda skrattade hysteriskt. Allt var toppen och vi gick sedan vidare på stan för att byta iphone fodral, köpa pyjamas och annat kul. Sen så blev det helt plötsligt mörkt och jag o Matilda skulle egentligen äta på Hard Rock, men ändrade planerna och följde med pöjkarna hem, där vi satt och spelade piano och bestämde om Robin skulle ha på sig brun eller svart sjal. Sen drog pöjkarna (schnyft) och jag o Matilda satte oss på en pizzeria som skulle stängas, så det var folk som städade och plockade undan under hela middagen haha. Sen så gick vi hem, för att Matilda läste fel haha. Hon såg att det stod att bussen skulle gå om 20 minuter, men 20 minuter visade sig vara 45 :D Såå, vi rörde på pokarna och drog oss framåt i vinterkylan. Medans vi väntade på bussen hoppade vi runt i rondellen. FYI. Sen blev det natti nussan! Som det ska bli nu för mig.. ska få några timmars sömn i alla fall.. Go natt!
/ Saga



Detta finns bara i en stad som Götet



Världens vackraste och duktigaste skridsko lärare!


I väntan


Burkan sattes på


Robin och Matilda


Jag och Gustav


Pizza


Hoppa/dansa i en rondell när man väntar på bussen med Willow smith i fickan.

No comments:

Post a Comment