Wednesday, January 19, 2011

Ghost town

Buongiorno tutti,
Nu har jag landat här i Venedig. Det är himlans ruggigt och kallt och folktomt! Jag tror att jag har hamnat i en spökstad. Allt är super kusligt, till och med gator med siffror 1408 finns det (från filmen tänker jag "1408") När vi landade här kändes det som om vi hade hamnat i Alaska. Inte för att jag varit på den flygplatsen då men som jag sett från filmer. Vi reste hit med det underbara flygbolaget Ryanair :) inte alls kompis med dem! Dem är ju bara för mycket med kraven på väskor och allt. Men nu är vi i alla fall här :).
Vi började med att överaska morfar, han hade ingen aning om att jag och min syrra skulle följa med mamma hit så han blev väldigt glad och det var kul. Sedan gick vi och käkade lite lunch på någon italiensk "tapas" restaurang, super mysig men dock inte så god mat. Sen så har vi knallat runt och åkt båt runt om i Venedig, jag känner mig lite gungig i kroppen just nu men man vänjer sig snart. Vi åkte även ut till ön Lido där film festivalen håller till.
Bona notte!
/Laura


Kusligt
Och här har vi den vita balkongen som Johnny Depp hoppar ifrån ner till Mercaten i hans scen från The Tourist.
Turist vid Rialto bron
Lite smarrig sushi middag
En dålig bild men det är i alla fall
där Venedigs film festival håller till



No comments:

Post a Comment