Thursday, January 20, 2011

Italia

Ciao ciao bellos!
Dagarna fortsätter här i Venezia och nu har man typ sätt allt. Det finns inte så mycket att göra än vad att äta hela tiden så det har jag gjort idag. Snaskat på allt som man ser, och jag kan lova mig själv att någon dag i livet ska jag resa runt om i världen bara för att äta. Fast det gör jag ändå hyfsat bra när jag reser ;) Det går ju bara inte att gå miste om någonting så fort man ser något som ser väldigt inbjudande ut, eller vad säger ni? Jag har varit mätt hela dagen sedan jag åt en pizza till lunch så jag hade inte tänkt äta något till middag men det går bara inte att tacka nej till just mat. Vi var på en jätte mysig typiskt italiensk restaurang men det var bara vi och några gubbar. Gubbarna satt och sjöng med till de italienska opera låtarna som spelades i restaurangen. Men som sagt jag har ätit en hel del idag men även promenerat en del i staden fram och tillbaks och ytterst lite shopping blev det. Imorse var jag på hotellrummet och satt och pluggade ikapp lite arbeten, väldigt duktigt utav mig tycker jag faktiskt! Sedan var vi tvungna att gå till någon bankkilles kontor där jag han med en liten power nap på den antika soffan, haha. Jag försökte hålla mig formell ute i väntrummet men mina ögon blev bara helt okontrollerade och likaså min syrras så vi slumrade till lite för nya tag!
Bacio, Laura

Vid Rialto bron,
jag är den som står där och håller upp en arm.
Ouff! Det kända hotellet som återigen The Tourist
spelades in på och Angelina och Johnny hängde ;)
Gat entrén, och in där ser man receptionen som de stod vid :O Hahha jag var inte alls så förtjust i filmen, nej nej. Men allt detta är bara lite coolt. Ni som inte sett filmen måste nog se den för att hänga med här på allt jag skriver om.
Båt entrén till hotellet
Markus platsen
Den lilla inklämda bron där låste man in fångar förr i tiden medan de väntade på sin dom och bron som man står på kallas för "Suckarnas bro" för att man kunde höra fångarna sucka när man passerade. Sedan runt om på fasaderna är bara massa ful reklam, det håller på och renoveras.



No comments:

Post a Comment