Sunday, January 23, 2011

Milano igår, Mallorca idag

Ciao Ciao hola,
Nu är jag tillbaks på Mallorca igen, helt sjukt vad man kan vara på så många platser på en dag. I morse stod jag i Venedig sedan mellan landat lite snabb i Barcelona och här är jag nu.
Igår var jag i Milano, super nice! Vi tog tåget dit och det tåget var super fräscht och snabbt, man borde ha uppskattat det mer. När vi hamnat i Milano efter 2,30 timmars tågfärd var vi lite lost men hittade snabbt till shopping gatorna. Vi strosade runt lite och fönster shoppade alla vackra exklusiva butiker. Jag var lite nära på inför skaffa mig en liten fin sak från Alexander Mcqueen, men någon måtta får det väll ändå vara med dödskallar och sådant. I Milano hade de även en Abercrombie & Fitch affär men den var det så himlans lång kö till för guess what...? Tre six pack killar stod där inne och posade. Så det var ju bara och glömma att man skulle in och kika lite där. Det var svin kallt i Milano, usch usch usch jag trodde att mina tår skulle gå av. Men vi traskade på till Marc by Marc Jacobs affären som tog sin lilla tid att hitta men vi kom dit. Hela Milano är så väldigt lyxigt tycker jag eller rätt och med sagt folket där. Även fast kvinnor bara kilar in och handlar lite basic H&M så har de sina privat chaufförer väntande på dem. Deras så kallad "vanlig helg" shopping var ingenting att snacka om. Gamla kvinnor bar på den största påsen från Chanel med säkert någon stor godbit i och alla hade verkligen bara stora märkespåsar som sagt lite vanlig/enkel shopping så där bara. Jag blev helt fascinerad och galen, skulle bara kunnat raffa åt mig påsarna bara för att se vad de köpt. De äldre farbröderna är också så eleganta, det är bara Louis Vuitton som gäller om man ska bära på något. Så jag kom på vad jag vill bli när jag blir stor, jag ska bli en hel italienare! Hahah, nee jag bara skoja men det skulle inte vara helt fel. Jag måste även påpeka att de är en bra bit snyggare också än vissa andra latino länder. Jag höll nästan på att glömma att vi var även på Armani huset. Det var inte alls som jag hade tänkt mig men det var även värt att varit där. Man kunde ta en lite fika om man hade lust på Armanis egna café. Ska man fika så ska det vara! Sedan vid kvällen började det bli dags att dra sig tillbaks till Venedig med tåg så vi tog tunnelbana till stationen, eller som vi trodde. Vi hamnade en aning fel först så då var det bara att hoppa på tunnelbanan igen och åka till den rätta stationen. Och ja, vi kom rätt! Men inte mer om det, när vi är där så har vårt tåg blivit inställt! Just det mellan alla 20 tåg som gick! Det är då det blir läge att bara ramla ihop och grina. Med sådan verk man hade i benen och trötthet så var det inte rätt läge för ett inställt tåg. Så vi fick åka med en sämre tåg till Venedig, som kunde lika gärna varit tunnelbanan fast värre. Det stank och var äckligt. Men jag är väldigt tacksam för att vi ens kom på ett tåg samma dag. Tänk bara om det inte hade gått något annat till Venedig för kvällen och vi som skulle åka hem på förmiddagen. Men nu är jag hemma :) Tack för denna resa mina käraste.
God natt, Laura


På morgonen vid tågstationen redo för Milano
Jag och syrran lekte lite agenter som
agenterna i The tourist, på samma ställe ;)
Hej, här är jag.
Tågstationen i Milano
Sött litet asiatisk par som skulle plåtas lite innan "The big shot"
Armani caféet ;)
The Armani place
I en fashion stad så måste det ju vara lite fashion julpyntning
Lite Marc Jacobs shopping är aldrig fel ;)
Nu i morse innan man skulle dra sig hem till Mallorca

Jorden är väll allt bra vacker




1 comment: