Sunday, February 27, 2011

Aloha!

Aloha kakahika, Good Morning!
Hos er är det morgon nu men här har dagen just fått sitt slut på Hawaii och solen har gått ned. Jag kan bara säga en sak, jag älskar denna ö redan och kommer någon gång i framtiden lugnt flytta hit! I morse var jag i Los Angeles, vaknade tidigt för att bege sig till LAX och ta flyget hit. Sex långa timmar tog det att åka över havet men så tillslut såg man en liten fläck mitt ute i det stora blå. När vi hade landat sprang man till blom stånden för att köpa sig ett riktigt hawaiianskt halsband. Sedan åkte vi in till Waikiki där jag bor nu på ön Oahu. Helt fantastiskt är det, en ö blandad med lite thailändsk känsla med en karibbean touch, gator som i L.A på rodreo drive men allt är bara Hawaii. Det första jag såg var en yoghurtland bar på gatorna och den ligger väldigt nära mitt hotel, farligt farligt! Men just nu sitter jag utomhus på en bar stol och lyssnar på ett grymt bra live music band som sjunger många favoriter med raggae touch. Jet lagen hoppas jag har försvunnit har knappt sovit på två dygn, flygresan igår var en tuff en. Först var vi tvungna att flyga till Barcelona,sedan vidare till London och sen till Los Angeles för att sova en natt där och ladda upp sig för flygresan hit. Men det var det värt! Många flashbacks fick man på londons flygplats från i somras när jag var där med språkres gänget. Det kändes som igår man var där som senast när man stod där vid samma bagage band och samma in chekningar osv. Imorgon ska jag kila ner till stranden, waikiki beach och surfa lite och sedan blir det shopping! 
Vi hörs,
Laura 


Lite trött på LAX.


Oahu




Blommorna hänger på sin plats runt halsen och lycklig är man!


Yoghurtland


Man har verkligen hamnat på Hawaii allt är dekorerat och all personal har blommor i håren, till och med dem som jobbar på Apple Store.


Mahi Mahi fisk var det första man beställda och gud så gott det var!



Hawaiianskt läsk


Blommorna doftar otroligt gott, luktar yasmin


Hula Hula show kom vi till perfekt timing, så vackra!




Imorgon blir det surfing! 


No comments:

Post a Comment