Thursday, February 3, 2011

Tandställning och teater


Hej, jag Saga har inte bloggat sen.. ja, ett par dagar nu, och det är för att... JAG HAR FÅTT RÄLS. Japp, och det ser inte bra ut, men jag ska bara ha det i 5 år så... nee bara i 1 år faktiskt. De tråkiga är (förrutom att det inte alls ser bra ut) att jag inte kan äta normalt just nu, och att jag har jätte ont i munnen! Nu är ni då förstås nyfikna på hur det hela ser ut.. och bild kommer väl nån dag ;)

IDAG
Ååååh vilken underbar daag! tralalalaa, dagen började med att vi hade en timma sovmorgon! För att vi skulle åka och se på en teater med våran spanska grupp, och man kan gå ifrån mig och Laura på 5 min till denna teater. Så istället för att åka ända till skolan och sen ta en buss till oss igen, så fick vi en timma soovmorgon! :D Så jag gick runt här hemma och åt en god frukost, tog en lång dusch, var lite inne på facebook och fixade iordning mig! Sen så lallade vi iväg i solskenet till denna teater. Pjäsen handlade om en känd författar som blev känd genom "Don Quijote de la Mancha" (den bok som alla spanjorer känner till). Efter den faktiskt roliga föreställningen, där det var 8 svenskar och vad som kändes som 230 spanjorer i lokalen haha, så satt skådespelarna och svarade på frågor på scenen, men ingen frågade någonting stackarna. Till slut började han fråga i salen vart vi alla kom ifrån, och du sa några spanjorer lite saker och jag kände att "Gud va pinsamt om jag inte öppnar käften och säger Suecia (sverige) nu", så jag öppnade min stora käft och sa högt och tydligt Suecia. Allt blev tyst och skådespelarna frågade då, förstod du något av pjäsen? (men tyckte han sa något helt annat) och jag svarade då av automatik nej, haha, men ändrade mig snabbt och sa "vah?" för jag hörde inte riiiktigt vad han sa.. Men han frågade på och jag svarade stolt. Sen så sa han "foto tajm" och alla som ville upp på scenen för att ta foto fick det, och han ropade till mig "och svensken med". KUL. Sen så tog vi bussen till skolan och jag fortsatte dagen med FRANSKA! Åååh så underbart språk, har alltid älskat det. Vi sjöng Frere Jacque och räknade till 20 haha.
Sen kom jag hem ooooch, vad jag gjorde sen får ni se ikväll ;)
/ Saga


Vackra färger


Svenskarna på första parkett


Hitta "Los Guiris"


Nemen titta!

No comments:

Post a Comment