Tuesday, February 15, 2011

Vi säger att det är den 14/2

Hej hej alla lovers!
Glad alla hjärtans dag på er i efterskott. Nu är det så att jag skrev detta inlägg igår men, helgonet Valentine retades med mig och raderade hela inlägget och sedan kunde jag inte logga in. Men i alla fall, igår var det riktig hjärtlig stämning. Alla var extra glada på måndagsmorgonen, många var klädda lite matchigt för dagen, fint fint. Sedan fick vi våra alla hjärtans dag kort av beundraren och små choklad bitar att smaska på. Av gossarna fick tjejerna en varsin ros, gulligt va! Dem kan man kalla "vilka gentlemän".  För stämningens skull fick vi även se filmen "Lost Valentine". Efter skolan vart jag tvungen att åka till sjukhuset på grund utav min "love sickness" och besöka Dr. Love. Men först ville de se på mina gaddar och allt var tip top. Visste ni att tänderna dem rör sig hela livet och när du är nöjd med hur dem ser ut så ska du sova med en sådan där natt tandställning för att behålla dem som dem är då. Det var det tandläkaren sa men det kommer nog inte jag börja med. Jag lyckades även med en succé fail hos tandläkaren. När jag skulle skölja ur munnen med vatten och spotta ut det sen i det lilla handfatet precis bredvid stolen, lyckades allt vatten från min mun splashas som en vattenballong och träffa allt annat än handfatet. Men sen vart det dags att kolla läget med mig generellt. Se så att allt är som det ska, och oj vad mycket beröm och attention man får av personalen om man råkar ha lite ljusa nyanser i håret.
-Guiri Style ;)
Doktorn och sjuksköterska vart helt fascinerad över min T-shirt som jag hade på mig när de insåg att det var kroppens organ på. Och, yes de hade gjort sin utbildning ordentligt i skolan, för om dem kunde alla namn på allt så då var det väll lugnt.
När jag kom hem väntades en festmåltid och små söta presenter på bordet, svenska räkor och "clam chowder" plus maffig choklad tårta till dessert med små hjärtan strött över.
Hoppas att ni hade en bra dag!
/Laura




 Min fascinerade tröja





No comments:

Post a Comment