Monday, March 7, 2011

Det häftigaste någonsin!

Hej här kommer jag igen och skriver om mina gårdagar! 
Gårdagens äventyr blev valsafari, wihhooo! En sak som jag mest längtat med denna resa. Vi drog iväg med några andra turister på en katamaran och vi behövde inte alls åka länge tills ett gäng delfiner dök upp. Och en till sak, vi såg skeppet som är med i Pirates of the caribbean filmerna den fruktade Black Pearl!!! Det enda som saknades var bara en söt liten Johnny Depp pirat ombord . Men om man observerar lite här så skulle man egentligen kalla filmen "Pirates in Hawaii". Hollywood är duktiga allt minsann på att lura ögat. 
Men tillbaks till valsafarin då.... 
Så klart var det andra båtar om oss också som var ute och kollade läget på havet och precis då när några skulle hoppa i och bada med delfinerna så såg man kanske 20 meter bort från dem den första valen. Från ytan kunde man se den gigantiska ryggen segla upp i skyn. Så maffigt! Då var jag glad att jag inte var den som låg i vattnet. Vi fortsatte vidare till en vik där man fick hoppa i och snorkla lite, där sågs havssköldpaddor och fina akvarium fiskar. Vi drog i oss lite lunch och gled runt för att hitta valarna och så kom det. Det maffigaste ljudet som jag någonsin hört! En val dök upp och sprutade vatten och gav ifrån sig ett sådant val vrål. Jag blev heeelt till mig, så häftigt! 
En väldigt lyckad båttur kan jag säga, synd bara att vädret var dåligt :/ 
/Laura 



Den äkta The Black Pearl från Pirates of the caribbean 
Delfiner!
Ouff så häftigt, ni ser ju också hur nära land valarna befinner sig. 



En söt stor turtle 

No comments:

Post a Comment