Sunday, March 6, 2011

Diamond Head

I förrgår på morgonen bestämde vi oss för att ta en liten promenad sådär. Vi som bor på Mallorca är rätt vana med att ta en liten bergssväng ibland så detta kunde man kalla för en baggis för en guiri som jag. I alla fall, vi knallade ifrån waikiki och kom till lite mer av dem lokala delarna och därifrån startade vi vandringen upp för vulkanen Diamond Head. Den fick sitt namn eftersom från havet glimrade den men den har inte varit aktiv på över 1500 år, tur nog! Det var rätt kul för när man gick vägen genom helvetet hörde man folk som var på väg ned helt svettiga "oh they are f*cking going up", "oh sh*t vad har jag gett mig inpå", tänkte jag. Sedan var det ett par jätte gamla gubbar som var så söta och skulle gå upp som vi träffade halvvägs och när en kille sa "now it is the halfway of the halfway" sa gubbarna "ohh then we will never get there". Tyckte så synd om dem, sedan såg jag inte dem någon mer efter vägen. 
/Laura



 Om ni har sett Lilo och Stich känner ni säker igen denna glas, dem äter sådan då. Den kanske ser god ut men nej det var den inte. 
 Leker Titanic eller kanske bara vädrar armhålorna? 

Fin utsikt från toppen

No comments:

Post a Comment