Monday, March 14, 2011

Inte bloggat på 11 dagar..

Jag har haft ett litet bloggbreak, typ som en liten semester från bloggen. Men nu är jag tillbaka! Taha.
Vad har hänt de senaste 11 dagarna? Joo, vi ar ju haft Bryssel elever på besök! 3 stycken bodde hos mig från söndag till fredag! Det var göy att träffa dom och idag så drar jag mig till bryssel! haha. Det ska bli kul. Jag har varit i Bryssel förrut, men kommer inte ihåg sådär jätte mycket, så det ska bli spännande spännande! :D

Så vi city sightsade med dom och besökte katedralen och åkte till drak grottorna och åt på Diner och körde paintball och shoppade. Ja, typ det som finns att erbjuda till 14 åriga turister.

Sen på fredagen så var jag rätt så trött, hade varit yber social 2 veckor non stop med massor av människor som jag aldrig träffar i vanliga fall, så jag tänkte att det var bra att utnyttja tiden! Så på fredagen var jag rätt så utmattad och M följde med mig hem och vi såg på två as roliga filmer! haha, Despicable Me och Dinner for Schmucks. Se dom. Sen så runt 7 tiden var vi lite rastlösa så vi tog en liten natt inlines tur till Santa Catalina och Lukas place, där Malan skulle övernatta. Det var kul och det kändes i rumpen. Sen så blev vi hungriga så vi gick och åt på en jätte mysig italiensk restaurang där det fanns en otroligt kul gammal servitör som hela tiden skulle skoja med Malin, typ tog ifrån hennes mat när hon inte ens börjat osv.. Haha.

På lördagen så skulle jag åkt till tivolit som finns på ön nu, men det blev inte så för det regnade! Så jag gick lite i stan och sen hem till mig där jag sedan hade sleepover med hämtpizza, tjejrulllar, skratt, sång i badkaret (vi sjöng så högt så det kändes som att att luften började vibrera och det gjorde as ont i våra öron) och sedan snyft film (classic).

På söndagen så gjorde vi pankakor med nutella och jordgubbar som vi sedan åt på taket i solen. Sen så tog Alice och Rosie 3 timmar på sig att hitta något i min garderob som dom kunde sätta på sig haha, men till slut så gick det! Så vi gick ut och åkte inlines! Där vi stötte på TRISTAN :D Så kul att se honom igen, han var sig lik :) Hade inte träffat han på mer än ett halvår.. Tiden går fort. Men det var kul och när han skulle dra så slängde vi av oss rollerblades och gick å satte oss vid havet med min gitarr (:D:D:D hittat världens bästa APP till iphonen! :D Där man kan söka på en sång så kommer ackorden upp! Haha hade inte tänkt på att det kanske skulle kunna finnas men men, hittade det igår) så vi satt och sjöng o' jamma' vid vattnes till "Born this way" och andra svängiga hits. När mina underbara engelskor hade lämnat mig så kom Malin! :D vi åkte inlines och sen så låg jag i soffan och uttråkade henne genom att söka efter olika sånger på gitarr appen, och sedan spela dom lite halvkrassligt.. Så hon gick till slut haha.

OCH IDAG! Så har jag packat och färgat håret och gjort mig klar för... BRYSSEL (eller, egentligen Waterloo). Jag ska vara där tills på fredag, och jag ska försöka blogga medans ;)






KLEM! :D

No comments:

Post a Comment