Thursday, March 24, 2011

Lani och jag

God kväll :) 

Jag tänkte berätta en liten kvälls story om min lilla älskling på Hawaii, marsvinet Lani! 
Lani var en jätte charmig liten filur som brukade stå längs gatan med hatten och hula hula kjolen på. Alla har ju som sagt sitt sätt att tjäna pengar på därborta bland annat som att visa upp talanger på gatorna. En sjuk sak var att ett gäng som dansar och pratar (en hel del) var där i Honolulu och just det gänget såg jag i somras i Venice Beach, dem är unika därför vet jag att det var dem. 
Men tillbaka till storyn om Lani... 
Varje kväll tillsammans med sin husse stod dem där bara och alla bara välde fram (som jag) och beundrade den söte lilla marsvinet. Saken var att den gillade sitt jobb, den kunde ju liksom ha rymt rätt enkelt den är ju trots allt en råttliknande djur. Men Lani han stod där med hatten på, blixtstilla och knaprade i sig maten som folk matade han med. När han dragit in tillräckligt med cash för kvällen ger husse honom ett äpple. Och när han fick äpplet satt han på en murkant utan att rymma och hussen plockade i ordning sakerna, so trust me Lani gillade sitt jobb! 
Så himmlans gulligt tyckte jag, hjärtat krossades en aning till varje gång man såg honom. 

Annars har jag precis kommit hem från Andratx, käkat en lyxig liten torsdags middag med några kompisar! Smarrigt och trevligt. Dagen har annars inte varit någon speciell. Temperaturen stiger och på luncherna glassar man i solen och jobbar på brännan. I veckan kom också den gamle Mallorca boingen Orreborre :D och till sommaren kommer en massa efterlängtade Cali Gurls! 
Buenas noches bon bon!
/Laura 

No comments:

Post a Comment