Monday, March 14, 2011

Malibu, varför inte?



Yo yo yo, guess who´s home? 
Äntligen är man hemma efter en resa, en väldigt väldigt lång resa. Började i lördags och nu är jag hemma på en måndag. Vårt plan i Los Angeles kom försent så vi missade planet från London till Barcelona men vi fick nya biljetter men dock hade vi ju ytterligare Barca- Mallorca kvar,( yiho för den, not!) och den missades ju också då så klart. Det irriterande var att det gällde bara små ynkliga 15 minuter försening! Usch, så kvällen slutade med att vi fick åka till ett hotel för att vila lite. Lite tur fick vi där för en suit väntades! Men sova kunde man ju fet glömma! Jag föll till sömns i 10 minuter högst och när jag vaknade var jag super pigg och trodde att jag sovit i timmar. Men aja en lång resa var det. Tänk att man började redan i lördags från Los Angeles. En kul grej vi gjorde innan vi drog till flygplatsen var Malibu! Yes, vi åkte till Malibu det omtalade och flashiga namnet för att kolla läget. 
Super mysigt var det där! Men lite överskattat kanske? Malibu är en enda lång väg efter kusten och längs fram vid kusten ligger massa fina hus och stjärnornas sommar lyor, vattnet är svin kallt, 
-welcome to malibu! 
Vi lades oss i alla fall på stranden och glassade lite i en varsin solstol i solen. Jag testade även deras award winning clam showder. Väldigt gott! Sedan drog vi oss in åt L.A igen för att ytterligare handla på oss bara lite lite till trots att vi redan hade för trånga baggage. 
God natt för min del, /Laura 
Två delfiner där ute!

No comments:

Post a Comment