Thursday, March 3, 2011

North Shore

Alohaaa!
Jag tänkte dra lite snabbt om vad jag gjorde igår på denna fantastiska ö, tiden går verkligen snabbt vet jag i alla fall. Igår tog vi en liten buss resa kring ön, eller rätt och med sagt upp mot North Shore. Där började vi med att hyra cyklar och cykla till en regnskog för att bada i ett svalkande vattenfall. Vägen dig var otroligt mysig. Bredvid trotoaren var det en cykelbana och den var typ omringade av växter så redan där kändes det som att cykla i en skog. När vi nådde vårt mål var det ett perfekt läge för att bada, svettig var man. Ny energi fick man och i ett högt tempo rusade man till vattenfallet för ett dopp. Självaste regnskogen var uppbyggd som en park och när man gick igenom den kändes det som om en dinosaurie kunde dyka upp när som helst från Jurasic Parc. Men som tur var gjorde det inte det men jag hade en bra feeling om den känslan för filmen hade nämligen spelats in där bland annat och även serien "Lost". Att bada i vattenfallet var fantastiskt! Lite kallt men som sagt det är en "once in a lifetime" man gör det. Efter det kom bussen och hämtade oss igen och så drog vi till en strand där det fanns en massa sköldpaddor. Så otroligt söta dem var man ville bara ha en med sig hem. Vi såg dock bara en som låg på stranden men då och då dök ett huvud upp från havsytan. 
Vi drog oss vidare till staden vid North Shore (kommer ej ihåg vad den hette H någonting?) för att äta lite och besöka ett hus. I detta hus var det en familj som hade som en konst galleri men samtidigt en music studio. Elva barn och en mamma, pappan var känd men gick bort för ett år sedan. Han hade spelat med bland annat legenden Mickael Jackson. Axl Rose hade även vart i det huset en gång och besökt. Jag var helt imponerad av pojkarna som spelade, så otroligt duktiga att man nästan blev lite rörd. 
När den turen var slut chillade vi lite på waikikis gator med lite små shopping! 
Men nu är jag så otroligt trött och håller på att decka ihop här på tangentbordet, dagen har varit lång och imorgon berättar jag om Kauna Pig fest med hula hula jag var på idag. 

Hang loose!
/Laura




Vackraste stranden jag sätt i verkligheten som vi cyklade förbi




 Coola blommor, såg ut som små hula hula kjolar


Livet är bra


En sköldpadda som är ca 30-40 år, och stackarn hade bara en halv bak fot, den andra delen hade en tigerhaj mumsat i sig. 

Staden


Här har civila människor sätt ett UFO 


No comments:

Post a Comment