Friday, March 4, 2011

Paradise Cove

Aloha!
Livet är så underbart här! Jag ligger lite efter med tiden mot europa så jag blir så himlans confused med allt. Bloggandet blir nu att jag får berätta istället om gårdagarna tiden går snabbt fast dagarna känns längre. Men i alla fall, igår började vi med lite sol och bad på waikiki beach sedan åkte vi till Paradise Cove för att se en show. När vi kom fram blev man välkommen med drinkar och orchide halsband 
-so hawaiian style ;) 
Jag fick en hawaiiansk tatuering på benet också, fast fejk dock. Hela det här jippot var en grisfest som man även brukar ha i europa. Girsen heter kanua pig här och jag vägrar äta den, jag tycker att namnet låter så äckligt när det står så på menyer istället för pork som det brukar stå eller fläskfilé som på svenska.  Men tur så hade de även Mahi Mahi fish, en riktig favorit! 
Sedan fick vi se på en show om lite hawaiiansk historia och massa dans. Grymt bra var det! Tjejerna var super häftiga med deras höfter och killarna var lika bra dem med. En del ur publiken vart upp bjudna och man kan ju tro då att de ska stå där och tycka det är lite små pinigt med nej nej de körde loss på både höfter och rumpa. 

Everybody hipp hipp!
/Laula men även Maile som betyder hawaiian wedding flower ;) 




Väljer blommor till en krans


Nu är man utsmyckad, Tattoo på benet och blommor all over



Lila bröd till maten, kanske inte det godaste



Schyssta dansaren 
Inte så illa 

Hawaiiansk wedding dance



Jag trivs här på Hawaii

Här är min Tiki, en liten Gud som ska skydda mig från det onda och ta inte det goda


No comments:

Post a Comment