Monday, March 7, 2011

Paraglide with me

Igår gjorde jag nånting jag alltid drömt om, och som jag har haft på min "to do before I die" lista. 
PARAGLIDE'AT! :D man åker skidor (jag gjorde det i alla fall) nerför en backe med en gubbe fastspänd bakom en och man har ett slags fallskärms segel ovanför en och så glider man med vinden. As härligt! Något att rekomendera för människor som inte riktigt vågar typ att hoppa fallskärm eller liknande, detta var inte ett dugg läskigt och det gick väldigt långsamt. Man satt i en slags stol och seglade neråt i 30 km. Som högst var jag 2500 meter ovanför marken, och då segla man runt bland alla bergstoppar! :D Tihi, kul var det! Sjöng "I'm like a bird" lite tyst för mig själv medans vi svishade där uppe.


Landning i gräsbacken









/'Saga

No comments:

Post a Comment