Friday, March 11, 2011

Venice Beach

God morgon alle samman där hemma på Mallorca och resten av världen, hej på er!
Alldeles strax ska jag gå och lägga mig efter haft en super mysig dag i Santa Monica och Venice Beach. Vi började dagen med lite shopping på Santa Moncias gator och sedan gick vi ner till tivoli bryggan för att käka lite lunch på Forrest Gumps restaurang. Jag undrar hur många räkor jag åt, mycket i alla fall och hans recept på dem är väldigt utsökta! 
Jag älskar verkligen Santa Monica, mer än förut. En sådan otrolig mysig stad och man kan gå runt till skillnad från Los Angeles. Där måste man verkligen ta bilen till allt! Och det är en rätt så ful stad L.A. I Santa Monica är det väldigt rolig shopping också för den har kedjebutikerna och små unika med roligt plock! 
Efter en mäktig räklunch drog vi till Venice Beach, vi skulle egentligen ha cyklat men tiden hade tickat iväg så fort. Vi kom till en perfekt timing då allt där är som vackrast. Vi hann och gå längs gatan och sedan se solnedgången. Det blir så vackert då! Man kan verkligen inte klaga på att det inte finns någon underhållning där för det gör det verkligen. Alla är super på rökta och allt blir bara till en stor cirkus längs gatan med alla flummiga personer och de små stånden med saker och idrottarna som hänger vid utomhus gymmen. 
Nu har jag precis kommit hem från bion och har varit och sett den nya animerade filmen Rango som Johnny Depps röst medverkar. Rolig och söt i början men sedan vart den lite lång tradig. En massa filmtrailers visades innan och det är massa nya animerade filmer som verkar bra som ska komma. En av dem är katten från Shrek som fått sig en helt egen film, "Puss in Boots" hette den typ. 
Men ha en bra fredag :D Jag önskar också mina klasskompisar lycka till med provet. Glad att jag inte har det, än.... 
Amigos, vi hörs imorgon!
/Laura


Varför inte?

No comments:

Post a Comment